← Forrige · Alle episoder · Næste →
11X AI-content værktøjer til digital marketing + GPT4o + Netflix Ads + Google SGE Episode 4

11X AI-content værktøjer til digital marketing + GPT4o + Netflix Ads + Google SGE

· 40:51

|

Halfdan Timm (00:02)
Christian?

Kristian Tinho (00:04)
Vi starter som altid med ugens tre mest bemærkelsesværdige nyheder. Det har faktisk næsten været svært at vælge denne uge. Hold op, der er sket meget. Men vi har gjort et forsøg. Først og fremmest er det nok ikke gået nogen sneds forbi, at OpenAI har lanceret GPT -4 -O og -O, som står for Omni. Det er en model, der blandt andet er hurtigere og kan interagere på helt nye måder. Og så bliver den faktisk gratis til en start for alle. Enorm spændende. Dernede så har vi Netflix.

der har annonceret, at de nu selv vil ud og lancerer deres egen annonceplatform. Og den forventes faktisk allerede endelig lanceret i hele verden i slutningen af 2025. Noget som vi følger rigtig tæt. Og slutligt så begynder Google nu at udrulle det de kalder AI Overviews i USA. Det er en måde, vi søger resultater på, som tidligere er bekendt som Search Generative Experience, eller SGE. Og det udrules først og fremmest i USA, faktisk as we speak, og

Inden alt for længe kommer det til at være gældende i hele verden. Endnu en enormt spændende ting, som der er sket der nu.

Halfdan Timm (01:10)
Lad os lige starte med denne her GPT -4O eller GPT -4OMNI, fordi det er jo en kæmpe nyhed. Der var jo nogen, der spekulerede i, om det her ville være sådan en GPT -5, der rent faktisk blev lanceret. Men Sam Oldman var ude på et podcast, der er marginal større end vores, der hedder All In for nyhederlig en episode. Magnal større. Hvor indtil videre, ja lad os nu se hvad der sker. Men der fortalte han op på det her podcast, at de kommer nok ikke til at rulle GPT -5.

Kristian Tinho (01:27)
Indtil videre.

Halfdan Timm (01:34)
5, 6, 7 ud som de har gjort tidligere. Det bliver højere gradet trænet på de eksisterende modeller og lave sådan incremental forbedringer på dem. Men det kan også være, at de ikke gør, fordi hvem ved hvad de siger og hvad de holder for sig selv. Men i hvert fald, Gbc 4 omni er jo ikke en ny Gbc. Det er bare en anden måde at interagere med Gbc, hvor hastigheden for det første er skruet helt vildt op. Og der er bare flere måder at interagere med den på. Altså det her med, at den både kan tage billeder og videoer og tale, og i virkeligheden kombinere dem alle sammen på én gang. Og det synes jeg er ret...

fascinerende, og der er mange, altså Twitter er eksploderet i hos cases på det her. Som man kan sige, det er ikke fordi, altså det er ikke en ny LGBT, det er det folk lige lige skal forstå, det er en ny måde at bruge LGBT på tværs af flere mediumer, lyd, billede, video, tekster osv.

Kristian Tinho (02:08)
Ja, visst ikke.

Og hvis ikke man har set den her launch video, så skal man altså tage og se den. Det er faktisk ret sjovt at se, hvordan den interagerer, hvordan den formår og læse lokalet baseret på den video, der bliver optaget derinde. Det er ret vildt.

Halfdan Timm (02:32)
Ja, det er det. Jeg så en video på Twitter med nogen, der havde sat GPT -4 til at ringe op med henblik på at cancelle deres abonnement, fordi i USA, i modsendelse i Danmark, er der ikke nogen regler om, at du skulle kunne opsige dit abonnement på samme måde som du indgår det. Der er der faktisk en regler om i Danmark, så hvis du kan indgå dit abonnement ved at tilmelde dig online, så må virksomheden ikke sige, at du skal sende en fax mellem 12 .30 og halv et for rent faktisk at opsige dit abonnement. Det skal du kunne gøre på samme måde som du indgik det.

Men den her regel har de ikke i USA, så blandt andet New York Times magasinet er meget berygtet for, at det er sådan helt ufatteligt besværligt rent faktisk at opsige dit abonnement. Altså du skal altså ringe til nogen og snakke med dem og lytte til alle deres opsalg og alle mulige ting. Så jeg så der også en fyr, der havde sat GPT -4 til bare at snakke med dem og bare givet en instruktion. Du skal opsige abonnementet, sige nej til alle opsalg. Og så havde han bare højtaler på. Og GPT -4 kunne tage det, som sælgeren i den anden ende sagde, og så bare svare korrekt på det og endte med at opsige abonnementet.

Så tweetet havde sådan en overskrift, der hedder – – det er måske også lidt tabloidigt, men – altså, det var fascinerende at se på. Og jeg tror ikke, der går særlig lang tid før, at den kan noget tilsvarende på dansk. Lad os tage Netflix. Jeg tænker, du har et Netflix -automang, Christian. Har du det gratis, eller betaler du? Åh, det går godt, hva? Det kan jeg også. Så jeg har ikke haft fornøjelsen af deres gratis endnu, men –

Kristian Tinho (03:41)
Absolut, ja.

Jeg betaler.

Halfdan Timm (03:53)
Noget, der er rigtig interessant, det betalte Netflix, koster jo i ommejnene 100 kroner. Det gratis koster jo i ommejnene 60 -70 kroner, hvis jeg husker rigtigt. Jeg så en analyse lavet af, hvor mange penge Netflix omsætter per person på deres adstear. Og konklusionen af analysen, det var, at en bruger på adstear, altså på den del af Netflix, der er billigere, men har annonser, var mere værd for Netflix, end dem, der betaler fuld pris lige nu, fordi det lykkedes med at monetise deres bruger så godt, som de rent faktisk er. Så det er ret fascinerende.

Det kan godt være, at du sparer 30 % på dit abonnement, men Netflix omsætter måske det dobbelt det på dig, fordi du ser annoncer inde på platformen endnu. Og de har 40 millioner i USA på deres ad -supported tier. 40 millioner abonnenter på deres ad -supported tier alene i. Så det giver for mig enormt god mening, de vil ud og lave deres egen annonce -platform. Fordi det, man skal forstå, det er, at indtil nu, der har Netflix brugt Microsofts annonce -platform. Så det er, at de har brugt Microsofts data -platform til at sælge annoncer på Netflix.

Udfordringen ved at gøre det, er, at du selvfølgelig er begrænset til med det, som Microsoft nu engang kan, men det betaler du også nogle penge for. Microsoft tjener jo nogle penge på alle de annoncer, der kører på Netflix lige nu, fordi det er deres platform, der bliver brugt til det. Så når du har 40 millioner abonnenter, så begynder det altså at give mening at lave din egen infrastruktur til det her. Så jeg synes, at det her er fascinerende, fordi Netflix lavede først et annonce betalt til jer, så kom Disney og lavede det samme. Er jeg sikker på, at vi kommer til at se?

Det kan ende med at være en bedre forretning for dem at have annoncer på. Simpelthen fordi folk er villige til at se utrolig mange annoncer for at spare 30 kr. over måneden. Hårdresten i magten.

Så har vi den her Search Generative Experience og AI Overviews, som jeg synes er super spændende. Har du støt på den i dansk kontekst endnu?

Kristian Tinho (05:34)
Ikke i dansk konstrikt endnu. Nej. Ikke endnu.

Halfdan Timm (05:35)
Jeg tror ikke, de har lanceret den her, men det, man skal forestille sig, det er, at du kom i godt eksempel med opskrifter før.

Kristian Tinho (05:41)
Ja, et af de eksempler, jeg har set, man har brugt derude, er, at man som person går ind og googler, og så siger man, at jeg kunne godt tænke mig en mad eller en kostplan, som maksimalt må indeholde 1 .700 kalorier. Lad os bare tage det som eksempel. Jamen så i stedet for, at man selv skal i gang med at sammensætte alle de her overvarer, hvad for mad er det, du må spise, og til hvilket måltid osv., så sørg Google faktisk for det. Og i den her...

video hvor Google lancerede eller fortalte omkring, at nu begynder man at rulle det ud først i USA og dernæst i resten af verden. Der har de sådan et citat, der faktisk synes, indkapsler det ret godt. De siger, just ask and Google will do the Googling for you. Og det er lidt overskriften for, hvad vi måske kommer til at kigge ind i i fremtiden i forhold til at google.

Halfdan Timm (06:34)
Jeg kan jo nævne en søgmaskine, jeg er begyndt at bruge for nødvendigt, hedder perplexity .ai. Det der er særligt ved perplexity .ai, det er, nu sad jeg f .eks. lige her tidligere i dag og lavede en lille rapport i Hopspot. Den rapport vil jeg gerne have, bliver sendt ud i en Slack -kanal hver eneste uge, så alle der er med i den Slack -kanal, blandt andet dig Christian, de får et lille penge med den her rapport helt automatisk. Og det vidste jeg faktisk ikke lige, hvordan man gjorde i Hopspot. Er det et workflow, jeg skal ind i, eller er det Zap -Jar, jeg skal ind i, eller hvad skal jeg gøre?

Så jeg gik ind på perplexity .ai og så skrev jeg, how do I share a dashboard in HubSpot in a Slack channel once a week. Det som perplexity .ai gør, det er at så går den ind og laver den her søgning online. Den googler det basically, læser alle resultater på side 1 og 2 og så danner den et svar til mig. Så det svar jeg får tilbage, det er ikke et links til andre sider, det er faktisk bare svaret på det jeg søgte efter. Så jeg fik sådan en 5 -støtte guide, det er lige præcis sådan her du gør, baseret på alle de ting vi lige har været inde og læse. Og det er det samme stil Google er inde og gøre her, så de faktisk bare vil give dig svaret i søgeresultaterne. Og det er jo ikke noget nyt.

Altså, man ved, hvis du har googlet, hvor højt er Eiffel -tårnet, så har det stået som den her knowledge box i mange år, men de vil gå ud og gøre det her endnu mere. Og det her, det er både galt og genialt, fordi som bruger kan jeg godt se, hvorfor det er smart, men på vegne af alle vores kunder, som jo stiller indhold til rådighed fra Google med henblik på, at Google jo sender trafik til dem, hvis de bruger indholdet, så er det ikke særlig fedt, hvis Google tager indholdet, træner en model, viser resultatet og så stopper med at sende bruger afsted til folk. Altså, hvad betyder det her for fremtidens SEO af et spændende emne, som vi jo faktisk kommer en lille smule tilbage til senere i den her episode.

Men det er i hvert fald enormt spændende.

Kristian Tinho (08:08)
Og med det hopper vi til dagens emne. Et emne, som jeg ved, du har glædet dig enormt meget til. Og også mig selv, men især dig. Emnet er AI og content. Hvilke værktøjer bruger vi lige nu? Og hvad tror vi egentlig? Hvad spår vi fremtiden til at være inden for det her felt? Og det sidste nævnt spørgsmål er svært at svare på, men vi skal i hvert fald gøre et forsøg. I Obsidian og Ice Regi forsøger vi hele tiden at følge med den udvikling, der er herude.

Halfdan Timm (08:14)
Mal!

Kristian Tinho (08:35)
Det er enormt vigtigt, fordi AI er med til at gøre nogle ting lidt lettere, både for os og for cases. Men i fremtiden kan vi jo bare se, at hvis ikke man hopper med på AI -bølgen og bliver dygtig til at bruge det, så ender man altså med at blive hægtet af. Og nogle af de her tools, vi kommer til at snakke om i dag, er jo faktisk allerede begyndt at skabe lidt røre i mange forskellige brancher.

Halfdan Timm (09:00)
Det er de. Og jeg synes noget af det, der er interessant ved mange af de her værktøj, det er, ud over, at vi bruger dem allerede, så er de ret bredt anvendelige. Det er ikke super niche cases. Der er virkelig mange virksomheder, der kan få gavnet noget af dem her i deres digitale marketingarbejde. Og jeg synes, vi kan lige starte med at sige, at man kan jo bruge AI på forskellige måder. Formålet med AI, det kan være, at man tager opgaver, man før skulle lave, og nu får AI til at lave dem, og dermed kan bruge ens tid på noget bedre. Det er der nogle af dem her, som gør. Men...

En anden use case for AI er, at du tager ting, du ikke ville gøre tidligere, fordi det var for tungt eller krevende eller dyrt at gøre, og så muligt gøre, at det nu kan lade sig gøre via AI -værktøj. Det er faktisk mange af dem, der ligger i den her kategori. Der er mange af de her værktøjer, som laver ting for os, hvor det tidligere ville have været for dyrt at sætte en medarbejder til rent faktisk at gøre det, og så gjorde vi det bare ikke. Så en ting er, at man kan spare tid, men man kan også i mange tilfælde gå ind og lave noget, man faktisk ikke kunne lave før. Det synes jeg er enormt fascinerende.

Så vi har samlet ikke 10, ikke 11, vi har faktisk 12 værktøjer, hvis en kort udgår igennem. For der er så mange spændende værktøjer inden for AI og content i øjeblikket. Og det er altså alle samme værktøj, vi har i en eller anden form for erfaring med. Så det tror jeg bliver mega fedt at gennemgå dem her. Og Rasmus, vil du ikke ligge ud med Hey Jan?

Kristian Tinho (10:08)
Hagen er... Hvordan skal man sige det? Det er... Et af de tools, der har været mest omdiskuteret, det er fordi, det er så visuelt vildt, hvad det kan. Det kan egentlig en masse forskellige ting. Men hvis vi tager udgangspunkt i de tre overordnede ting, så snakker vi AI, AI, AI, AI, AI, AI, AI, AI

i forbindelse med nogle cases, eller har det mere været til at teste af?

Halfdan Timm (10:41)
Ja, jeg har faktisk brug af det. Altså deres video -translation. Det man skal forestille sig, det er, at du laver en video af dig selv, eller du optager en video, som du normalt ville. Det kan være, at den er på dansk eller på engelsk, eller hvad den nu skal være. Og så går du faktisk ind i det her værktøj og vælger det sprog, du gerne vil have den oversat til. Det som Hagen så gør, det er, at de rent faktisk laver en ny version af videoen og dig. Og de tager din stemme og oversætter det til engelsk, og de tager din mimik og oversætter videoen. Så ikke alene. Altså den kommer ikke kun ud med lyden. Du får også en video, hvor mimikken er tilpasset til det.

Jeg har lavet det her med nogle af vores kunder, hvor de fx laver en video på engelsk, men de er også aktive i Holland eller Japan, eller hvad det nu skal være, så oversætter vi den til de andre markeder. Hvis du sætter den her video på og virkelig lytter efter det, sidder og giver den din fulde opmærksomhed, så kan du godt finde nogle fejl her og der, hvor AI måske ikke fuldstændig præcis har hørt, hvad du sagde og oversat det forkert eller et eller andet af den stil.

Hvis du tager de her videoer og laver dem til Facebook ads, hvor de fleste ikke har lyd på at øve, bare scroller hurtigt ned over, og det går sådan relativt stærkt. Altså det her, der har jeg set gode resultater på. Jeg bruger AI -oversatte videoer på nogle af de kunder, hvor jeg er involveret til Facebook -konti lige nu, og vi får højere råd at roes på den måde, fordi vi lokaliserer indholdet. Altså det virker rent faktisk lige nu. Og hvis du VIL finde fejl, det kan du godt, men jeg kan sgu også finde fejl på menneskeligt indhold. Så det er altså...

Det er rigtig godt til at blive brugt i annonceringsregi i rigtig mange tilfælde. Har du haft fornøjelsen af at bruge det endnu?

Kristian Tinho (12:07)
Jeg har testet af på mig selv og var faktisk skræmt over, hvor godt det virkede. Det, jeg senest har haft en oplevelse med, det er faktisk deres AI avatar. For video -translation tager du fx dig eller mig, der sidder ved kameraet, og så får det translated sådan, at jeg pludselig snakker spansk eller kinesisk. Med deres AI avatar har de nogle indtil videre ret mange avatars, du kan vælge imellem, og så give dem et script. Og så sidder de bare med god mimik.

Og fortæller det, man nu engang har fortalt, den skal fortælle. Ja, det lå lidt komplek, men du laver et script, og så fortæller de ud fra det.

Halfdan Timm (12:42)
Altså, simpelthen et skrivens script. Hej, jeg hedder Christian Tigno og så videre.

Kristian Tinho (12:45)
Lige præcis. Lige præcis. Og det er faktisk her i morges, og det er næsten pilen, der indrømte det. Jeg sad og så en video på YouTube omkring faktisk et helt andet AI -tool. Jeg sad og kiggede og skulle se, hvad det egentlig er, det kan, og det er lige blevet lanceret. Det tog mig seks minutter, før jeg fandt ud af, at jeg sad og kiggede på en AI -avatar. Det var godt nok også på engelsk, og det er også der længst fremme. Jeg var helt rød i hovedet dengang jeg fandt ud af det. Det er løgn det her. Hvor er det vildt.

Halfdan Timm (13:13)
Ja, også fordi du arbejder med digital marketing hver dag og er sånn OK digitalt modnet og så videre, har styr på din EDB. Jeg tror folk undervurderer, hvor godt det her det rent faktisk er. Og det her AI avatar, altså man kan lave en avatar på to minutter med ens laptop, og den er okay. Jeg skal til i kommende uge at lave en AI Studio avatar med en af vores kunder, hvor de kommer ind, og vi kører studiekvalitet og kamera og uploader det rigtigt format osv. Fordi så kan det blive endnu vildere. Og det har vi tænkt os at bruge til rigtig mange annonser, og det synes jeg er helt enormt spændende.

Så har de lavet en tredje funktion, Hagen. Vi kommer ikke til at tage om hvert værktøj, men Hagen er et af dem, der driver meget udvikling i øjeblikket. De har lavet et værktøj, der hedder AI UGC. Hvilket er en oxymoron til at starte med. UGC er user -generated content. Kan du have user -generated content, der er lavet en AI, fordi så er det ikke user -generated. Det er lidt baggeforlæns. Det her kan du ikke. Men de har lavet noget, de ikke desto mindre kalder AI UGC.

Man tager fx et link til et produkt på ens Shopify -shop, kopier det ind på Hadian, og så genererer den ud fra det link automatisk et script, hvor den præser produktet, eller hvad det nu skal være, det findes der nogle forskellige templates selv. Så vælger man et template. Skal det bare være en person, der står og taler til et kamera, eller skal det være noget, hvor personen inden foran nogle billeder fra websiteet, den automatisk har taget. Altså den har sådan nogle prædefinerede templates til en færdig video. Så vælger man en model.

De har omkring 40 forskellige modeller. Der er altså sort, hvid, brun, gul, mand, kvinde, ung, gammel. Der er et godt udvalg, så man kan vælge en, som man mener resonerer med ens målgruppe. Så klikker man en gang, venter omkring 10 minutter, og så får man en video, hvor du kan seriøst ikke se, at det her er ikke genereret. Men mindre du kan genkende lige præcis det template fra en anden video. Det her værktøj, det er fandme godt. Og det er så godt, at vi har sådan nogle nærmest etiske overvejelser om, hvordan vi skal bruge det her. Altså kan...

Kan vi tillade os som bureau, og på vejene af de virksomheder, vi arbejder med, at lave en falsk AI -avatar og en video, hvor vi siger, at jeg er glad for det produkt her, fordi det er jo falsk. Altså, hvor går grænsen inde for det her?

Kristian Tinho (15:26)
Og alle de gange man har tænkt over det her, og man kommer aldrig frem til nogen konklusioner, det er her så svært.

Halfdan Timm (15:34)
Nej, nej. Altså der hvor vi er lige nu, det er, jeg tænker sådan, min egen vurdering er grædelsen, det er for eksempel, kan vi tage rigtige trustpile anmendelser og omdane dem til en AI avatar? Det synes jeg, den er sådan frak, men på en eller anden måde, det er der en rigtig person, der har sagt det her. Altså så på den måde, så er det en rigtig person, der har sagt det, men vi modellerer en AI til det. Den er sådan, den er grå, men jeg synes den er ok.

Kristian Tinho (15:51)
Hehehehe!

Halfdan Timm (16:00)
Kan man så lave en, hvor man siger, nu laver vi i Obsidian, vi laver Shopee Scale, vores Shopify -konferencer lige om lidt. Kan vi lave en, hvor vi laver sådan en spokesperson, for den, hvor den siger, vi i Obsidian Digital laver den her konferencer lige om lidt, så hvis du er Shopify -shop, så borde du deltage. Det synes jeg faktisk er sådan, det synes jeg egentlig er sådan ok. Nu laver jeg dem selv, men det kunne jeg sådan godt finde på. Men så der, hvor jeg synes, den bliver lakrisk, det er, hvis du laver sådan en falsk influencer, så to speak, der siger, jeg har prøvet det her produkt, og det er bare ikke en person, der har været, altså det er ikke en person, og de har ikke prøvet produktet.

Hvor man bliver vildtægt på en eller anden måde. Jeg tror, i USA kommer man til at se meget anderledes på det her, fordi de er kommersielt et andet sted end vi er i Danmark. Men jeg synes, den use case, som Hagen i høj grad ligger op til, synes jeg, udenfor der, hvor vi er i Danmark, og kulturen omkring marketing, er sgu en lille smule lakrids.

Kristian Tinho (16:52)
Ja, og det er nok en udvikling, ikke? Fordi når man så tænker over det, jeg tror, det kommer så meget ned til, at nu kommer der et ansigt på. Men hvis vi så lige kigger tilbage og tænker på, nu kommer vi begge to fra seo -branchen, hvor meget skidt og møg i såkaldte seotexter, der er blevet sprøjtet ud på Splox, dengang det hed det, i link -bildninger og tit, men der var jo ikke ansigt på. Så det var jo sådan mere, jamen det er jo bare en del af gamet. Hvornår bliver det her en del af gamet? Det er ret interessant at følge med i.

Halfdan Timm (17:03)
Mmm.

Ja, det er det virkelig. Nej, super spændende. Nummer to værktøj, vi har på vores liste, det hedder SubMagic. Og SubMagic refererer til Magic subtitles, så det er submagic .co. Det her var et af de første AI -værktøjer, jeg rigtig begyndte at bruge. Og med SubMagic, der kan man tage ens video, uploade den til værktøj, og så autogenerere den undertexter til det. Og ikke alene bliver undertexterne autogenereret, de bliver også hardcoded ind på videoen i sådan et meget dynamisk template, så man skal tænke sådan lidt TikTok -style.

Så i stedet for at have en fil liggede i bunden med hvid tekst på en grå baggrund, så bliver det hardcoded ind på videoen, og der kommer færre ord op hele tiden, og der er hurtigere udskiftning, og det pastes ret godt. Det er et rigtig fedt redigeringsfaktor, fordi vi ser selvfølgelig, at videoer med undertekster fungerer bedre end videoer, der ikke har undertekster. Men at lave undertekster manuelt tager lang tid.

Nu findes der en række gode værktøjer til at lave undertexter. Man kunne i den forbindelse også nævne danske My Good Tape til at lave transkribering og SRT -filene til det. Men det fede ved SubMagic, det er selv redigeringsværktøjet, der ligger oveni. Altså, så du starter med at lave din subrib -fil, men så ligger den faktisk oveni, og det er et meget nemt redigeringsværktøj at bruge. Så jeg kan sige, til næsten alle de Facebook og LinkedIn -opslag og annoncer, jeg laver med videoer af mig selv, som jeg gør sådan okay meget.

Jeg tror, det ultimative værn mod A i fremtiden, det er tur at være personligt. Der bruger jeg det her værktøj til alle sammen. Når jeg laver en video på telefonen, så uploader jeg til Google Drive, downloader på computeren, uploader til SubMagic, laver redigeringer, eksporterer fra SubMagic og ligger ind på Facebook og LinkedIn. Det fungerer skide godt. Det er et rigtig fedt værktøj til at lave hurtig redigering af videoer.

Kristian Tinho (18:57)
Og hvordan oplever du dens evne til at transkribere dansk? Fordi det har været udfordringer med tidligere. Den er nok ikke helt i mål, men er den ved at være der?

Halfdan Timm (19:05)
Den er rigtig god. Altså jeg vil sige, den er 95 % korrekt på første forsøg. Det her, hvor SubMagic nogle gange har nogle udfordringer, det er navne. Halvdanen kan man stave på mange måder, det kan man også med TINIO. Det er ikke åbenlyse, sådan T -I -N -H -O. Nej, det er jeg det heller ikke i mit selvfald. Så navne især på både virksomheder og personer og koncepter og sådan nogle ting, det skal man lige kigge igennem. Men sådan alt andet gør den rigtig godt. Så en video på 1 minutt... Altså...

Kristian Tinho (19:15)
Men det er altså ikke kun AI, skal jeg altså hilse og sige.

Halfdan Timm (19:32)
Det tager mig 3 -4 minutter lige at rette den til, men det er altså små ting vi er ude i. Så det fungerer rigtig, rigtig godt til det formål. Så kæmpe anbefalinger SubMagic herfra til alt, der især har at gøre med videoer på social media.

Kristian Tinho (19:45)
Næste tool, og der må du hjælpe mig, Halvsten, for det er faktisk ikke et jeg har erfaring med, men det hedder Opus Pro. Og som jeg har forstået det, så er det et tool, der relativt nemt tillader dig at tage en longform video, altså en længere video, og få det klippet ned til nogle, det er hvad de kalder, viral shortform videos. Er det korrekt forstået?

Halfdan Timm (20:04)
Ja. Ja, så man kan sige, formlen med opus .pro, det er f .eks. nu optager vi den her episode på et værktøj, der hedder riverside .fm. Det er vores podcast -optagelsesværktøj. Så optager den også video. Så kan jeg tage videofilen fra det her, eksportere den ud af riverside og lægge op i opus .pro. Det, som opus så gør, det er, at den finder sådan en sekvense på mellem 30 og 60 sekunder, hvor vi siger ét eller andet fornuftigt. Og det er den faktisk ret god til at finde, så...

Den finder et emne eller en poengte eller et afsnit eller et eller andet, hvor det giver mening med start og slut. Så isolerer den det, rediger det ud, laver undertekster, klipper det og så score den det faktisk. Så hvis vi to, lad os sige 45 minutter podcast her og lag op, så ville den komme med 20 videoer og have scoret dem efter, hvor gode de var. Hvor god en video er det, og hvor god er poengten, og hvordan er det stillet op osv. Automatisk er lavet undertekster, man selv kan rette til.

Og på den måde kan man tage long form content og klippe om til short form content. Så hvis man har long form content, og det kan være et webinar, podcast, en konferenceoptagelse, man har optaget, tæt style talks, så kan man tage dem for Opus til at klippe dem i stedet for at man manuelt gør det. Det her er et eksempel på en af de ting vi ikke ville have gjort tidligere, fordi hvor lang tid det tager at ikke lige se en video og klippe fem shorts videoer ud af dem, det kan du bruge flere timer på. Og så gør du det bare ikke altid, men nu kan du gøre det på få minutter, og det virker ret godt.

Kristian Tinho (21:23)
Lina.

Halfdan Timm (21:26)
Og jeg kan jo sige, at vi har jo tænkt os at bruge det her til marketingpod. Altså tag vores videoepisoder, ligg ind i Opus, få nogle videoer, vi kan ligge ind på YouTube shorts og så videre, og bruge det som en mulighed for folk, de kan lære det her podcast at kende. Og det ville vi ikke have gjort, hvis ikke vi havde værktøjet, for det ville simpelthen være for dyrt.

Kristian Tinho (21:42)
Næste tool hedder RASC AI, og der er vi ude i lokalisering af videoer til andre sprog.

Halfdan Timm (21:55)
RASC .ai det minder lidt om Hadians video translate funktion. Så det man kan gøre, det er at man kan oversætte både lyd og billede på videoer. Og jeg synes særligt, at den er god til lyd, fordi der bruger den den bagvedlæggende motor, der hedder 11Lab, som nok er den bedste til at A .I. oversætte lyd. Så det er med fokus på lokalisering, hvor man kan sige, at Hadian er meget med fokus på avatars, modeller og scripting osv. RASC .ai det er et lokaliseringsværktøj. Så det vil sige, at hvis du fx er webshop,

der er tilstede i fem forskellige markeder, du har din produktvideo i ét marked, så kan det her lave en virkelig god, virkelig billig oversættelse til andre markeder. Så det er sådan meget den use case, vi bruger det i. E -Commerce der har videoer til ét marked og gerne vil have til alle markeder.

Kristian Tinho (22:34)
Jeg kan fortælle, at når vi en gang imellem er med ude på shoot for cases, der skal have udarbejdet content, fx Payt Social, og det bliver optaget som en dansk model, der går vi decideret efter at gøre det så nemt for et tool, alahagen eller rask .ai til at kolokalisere det, altså til at omdane sproget til de andre sprog, vi nu engang befinder os i, altså de andre markeder, vi befinder os i, så lad os sige, at vi både sælger til Danmark, Sverige og Norge, og det er en dansk model, vi har med på shoot.

Så forsøger vi at skabe de bedst mulige forudsætninger for, at et AI -tool kan gå ind og omdanne sproget, efterfølgende og mimik med videre til svensk og norsk. Og det er faktisk lidt en kunst i sig selv, men vi tror på, at hvis vi kan blive rigtig dygtige her, så kan vi komme langt hurtigere ud over stepperne. For ellers er det altså bare en langsommelig proces. Det er jo flere dages shoot, man skal igennem så. Hvis ikke, fordi det er jo flere forskellige modeller. Typisk, det er ikke ofte, man finder en, der kan både dansk, svensk og norsk, men det kan jeg.

Halfdan Timm (23:31)
Og det mindsker bare omkostningerne med. Seriøst det her er en af de ting, der mindsker omkostningerne med 99 % i et eller andet. Altså frem for at skulle have lokaltalende personer, hyre dem ude på set, optage, klippe det hele en gang til. Jeg tror seriøst, det er en 99 % forbedring for et produkt, som er 90 % lige så godt som det, du kunne have lavet i mange tilfælde. Så igen et super godt eksempel på det her med, at du ville måske bare ikke have lavet det ellers. Men det kan du nu. Lad os have i værktøj nummer fem. Jeg tror, det er et som folk måske kender og prøver i forvejen. Kan det være?

Kristian Tinho (24:00)
et skønt, skønt, skønt værktøj for nogen, der ikke er så dygtig grafisk som undertegnet. Jeg er ikke særlig grafisk og plejer altid at sige, jeg er grafisk blind, men jeg kan love jer for at have mekanve, især mekanve AI. Så kan man altså lide en superhelt inden for grafik. Det er noget, vi bruger ret ofte, men det er også noget, vi kan finde på at lære de casus, vi sidder med at bruge selv. Fordi når først du har nogle skarp belån eller template, du kan gøre brug af,

Så kan du kombinere det med deres AI -funktioner, hvor den kan generere billeder. Den kan hjælpe dig med at lave idéer til en annonce, for eksempel. Det gør bare, at vi bevæger os så meget hurtigt og fremad. Bruger I det egentlig over i Obsidian, Rishi?

Halfdan Timm (24:40)
Hvor kan Canva reagere rigtig meget, fordi det er et super godt værktøj til at lave hurtige ting og let redigering osv. Canva har AI -funktionaliteter, hvor du bare promter det, du gerne vil have. Så du kan skrive et prompt, jeg vil gerne have lavet et billede til min LinkedIn -profil, der indeholder de her ting og så laver en rigtig, rigtig godt udkast, og det gør den virkelig godt. Så Canva er et værktøj, folk kender, og det har faktisk noget rigtig fed AI -funktionalitet. I øvrigt en sidenord omkring Canva, jeg synes, der er sådan en fantastisk historie ved det. Det er en single female founder, der har lavet Canva.

Så det er en kvinde, der har lavet det. Jeg tror, hun er den anden mest succesfuld single female founder af en virksomhed. Jeg ved ikke om det er nogensinde, men det er i rigtig lang tid. Hvor den mest succesfulde, det er hende. Jeg har glemt, hvad hun hedder med hende, der lavede Bumble. Som er sådan en dating -tjeneste, hvor kvinder skal skrive først. Hvis jeg husker rigtigt. Nu har jeg været forhold i 13 år, så jeg gik desværre glip og tænder, så jeg har ikke førstehåndserfaring.

Men jeg tror, hun er den mest rigeste single female founder. Men Melanie Perkins, der har lavet Canva, er den anden rigeste og en af de rigeste personer i Australien. Og sindssyg historie om, hvordan hun bare single female founder laver Canva, som er den mest brugte online -værktøj. Og sådan nogen siden. Mega sej historie. I værksætter historie, den er for sindssyg, hvis man har lyst til at læse op om hende.

Kristian Tinho (25:58)
Og vi er mange, der har hende evigt, taknemmelig. Med 10 grafiske tommelfingre.

Halfdan Timm (26:01)
Ehh!

Ja, præcis. Værkestad nummer seks på vores liste, det er Photoshop. Og Photoshop er jo en gammel trav, og det kender folk. Årets indtænkelse, vi har taget Photoshop med, det er på grund af deres AI Generative Fill funktion. Kan du ikke forklare, hvad det er?

Kristian Tinho (26:19)
Det er basalt set, at hvis du sidder med et billede, og du ikke er helt tilfreds med baggrunden, eller du gerne vil have et baggrund, fylder noget mere om, så fortæller du bare Photoshop, at du gerne vil have den filled out. Det ligger lidt i navnet. Og der kan du selv vælge, om det skal være en helt ny baggrund, eller om det skal være mere af den eksisterende baggrunde. Og så kan man tilsætter tænke, hvordan delen får man mere af den eksisterende baggrunde. Og trust me, hvis man prøver det, så bliver man altså overrasket. Det kan den altså bare godt finde ud af. Det er virkelig imponerende.

Halfdan Timm (26:49)
Ja, det er super spændende værktøj, og det er egentlig det, jeg tænker, at det ikke får op for at kreativitet ikke længere er gatekeepers af, at du rent faktisk skal finde ud af at bruge et billedredigeringsværktøj, og nu skal du bare kunne prompte i stedet for. Det er et meget fascinerende værktøj. Tool nummer 7, det er et, der hedder koala .sh, og det er et SEO -værktøj til sådan en programmatic SEO -periode i her, og det kommer vi til at snakke mere om i en anden episode i øvrigt, men...

Der findes en hel del generative AI -værktøjer, som hænger sammen med SEO, og nogle af værktøjerne har til formålet hjælpt dig med SEO -analyser, der er noget GPT for sheets, vi kommer tilbage til osv. Koala SH er en writer, så formålet med den er at skrive tekst, du kan publisere på dit website. Det, der gør Koala god, det er, at den bygger ovenpå fx GPT -4, så den hjælper dig med både at producere et højt tempo og lægge statiske prompts ind og træne modeller. Altså i det hele taget...

Lige lave det hele 20 % bedre og mange hundret procent hurtigere, end du ellers ville have gjort. Så hvis du der lytter, sidder og laver CEO med Generative AI via ChatGPT, så er der noget effektivitet at hente her. Hvis du sidder og promter og kopierer frem og tilbage i dag, så er du ikke forced i bussen. Men det kan du altså komme via et værktøj som det her. Og der findes en række værktøjer, der har det samme formål. Altså...

koala .sh, ByWord, Journalist Cafe, nogle af de værktøjer, der ligger i samme retning og har til formål at hjælpe virksomheder med at skrive meget indhold og publisere det. Og man skal være opmærksom på, meget indhold er ikke nødvendigvis godt indhold. Så det er sådan et use with caution -værktøj. Det her, det kan virkelig give dig en helt fantastisk rekommenderingssøgerekortaterne, og det kan fuldstændig smadre dit tegte, afhængig af, hvordan du bruger det. Så man skal lige tænke sig om.

Det kommer vi tilbage til, men jeg kan godt sige, at det her er et værktøj, vi bruger lige nu. Og hvis man bruger det rigtigt, så er der også noget rigtigt spændende derhjemme for det.

Kristian Tinho (28:45)
Så har vi nummer 8, som jo er den helt store, vi havde den faktisk også med under nyhederne. Open AI. Her har vi så valgt at tage udgangspunkt i Sora. Den her creating video from text funktion. Som nu må du også igenrette mig, hvis jeg tager fejl. Men den er ikke lanceret endnu. Så vidt jeg kan se, så er det et beta -bruger, der får lov til at teste den løs lige nu. Fordi man skal gerne lige have udrullet alle de værste fejl, ikke inden man lægger sådan en her ud.

Halfdan Timm (29:13)
Det er rigtigt. Det her er jo sådan noget Text -to -Video. Det er, at du skriver en prompt, og så vil den lave en video. Vi kender jo allerede Text -to -Image. Det er jo Dolly og midjourney, hvor du kan skrive en tekst, og så får du et billede. Det her er Text -to -Video, og det er jo noget af det, jeg laver. Det er OpenAI, som jeg også laver. Det er et chat -gbc -model, og den underliggende gbc -model arbejder aller, aller mest med. Jeg synes, det er mega spændende, men har heller ikke haft fornøjelsen af at prøve det selv endnu.

Kristian Tinho (29:42)
Og så har vi DOL E. Er det noget, du bruger til dagligt, eller er det mere i hobbyregiver, hvor det er lidt sjovt at prøve at promse sig til nogle billeder?

Halfdan Timm (29:52)
Lige nu er det faktisk noget, vi bruger i nogle cases, og det er, når vi arbejder med Programmatic Save, hvor vi skal have featured images til artikler, der bruger vi helt konkret dårlige til at lave billede. Vi bruger det ikke til fx e -commerce, vi bruger det ikke til at prompte produktbilleder, fordi der er det ret vigtigt, at vi tager billeder af det rigtige produkt, så folk får det, de forventer at få. Men lad os sige, jeg kører et Programmatic Save -projekt lige nu, relateret til forsikringsindustrien, hvor...

Hvis vi laver en artikel om Casco -forsikringer eller Casco på din bilforsikring, der bruger vi dårlig i til at generere billeder, fordi det fede ved de billeder er, at der ikke er nogen licens og royalty og alle mulige ting på det, så dem kan vi faktisk bare bruge direkte. Hvor hvis vi går ind og tager et billede fra en billed -database, selvom der står det royalty -phrase, så har vi haft nogle negative oplevelser med, at det var det faktisk ikke alligevel, og så fik vi et efterkrav på det. Men når du skaber dine egne billeder, så er der jo ikke IP på i forvejen. Så der er allerede en use -case for os der, som vi aktive bruger i dag.

Kristian Tinho (30:45)
Tool nummer 9, Shopify Magic. Det her er en del af den her kæmpe udroling. Alle mulige nye tiltag som Shopify kommer med. Det er en fest for alle, der arbejder med e -commerce det dagligt. Og lige præcis det her tool gør egentlig. Det er ikke fordi, at det gør noget forskelligt fra nogle af de andre tools, vi har snakket om i forhold til billede, redigering og redigering af baggrundsbillede. Især fjerne den baggrund, der nu engang er, så du kan få fritlag dit billede.

Men det gør, at kompleksiteten bliver demindre, fordi du kan gøre det direkte inde i Shopify. Så inde i Shopify kan du gå ind på dit produkt og vælge Brompton til hvad du nu gerne vil have den til at gøre. Og så får du faktisk fire rigtig gode forslag. Jeg sidder med en kaste daglig, hvor de her i går faktisk sendte mig en lille video. De var hele over køer over det her, og det forstår jeg godt. Hvor man havde taget et produktbillede, og så havde man fået lagt fire rigtig fine baggrundspillede ind, som Shopify havde genereret. Og det havde taget to sekunder jo.

Det var fantastisk. Der kan man virkelig se, hvordan det bliver det mindre kompleks, når du ikke skal til at hente filen ned igen af produktet, opload det i 3. par system, tilbage igen, så spiller det ikke helt op i Shopify igen. Hvordan spiller det lige i shoppen? Her kan du se det inde i backenden. Det er fedt.

Halfdan Timm (32:01)
Det er super fedt. Shopify er generelt lidt i værkestøj, der er virkelig langt fremme på implementering af AI -værkstedet, og virkelig har jeg et stort fokus på det. For jeg tror også, de ser en mulighed for at differenciere sig endnu mere fra de andre shopsystemer. Altså, en ting der er, hvis du bruger Shopify, det virker godt, at du får højere konverteringsrater end alle andre steder og så videre, men kan du i virkeligheden have en Shopify -shop og vækste mere, uden at skulle ansætte tilsvarende mange medarbejdere, som er i andre shopsystemer? Det er en vild value proposition at have. Så sådan en profitabel vækst er jo det, som AI i virkeligheden skal enable for dem her. Det er mega spændende.

Værktøj nummer 10, jeg gerne vil anbefale, hedder GPT for Sheets. Og det hedder i virkeligheden sådan GPT for Work. Men det er et værktøj, der er lavet af en privat udvikler, Talera Jansson, Total Random, som bare er blevet installeret seks millioner gange i dens Chrome extensions. Et af de mest populære plokkende extensions til Google Chrome. Det, det muligt gør, det er, at du kan bruge GPT direkte ind i din Google Docs.

Så hvis du, som vi gør i Obsidian, og jeg bruger Google Docs, altså Google Sweden med Googles spreadsheet og Googles docs og Googles slides og alle de her ting, så kan du få GPT direkte ind i dem. Og den use case, jeg bruger allermest, det er GPT for sheets. Så det man f .eks. kan forestille sig, det er at lad os sige, at du har 50 produkter, så lægger du dem ud i et spreadsheet med én række, hver, så du har 50 rækker, og så har du en kolonne, der hedder pris, en kolonne, der hedder navn, en kolonne, der hedder tags osv. Så kan du lave en ny kolonne, der hedder produktbeskrivelse.

Så går du ned i formularen for den kolonne, skriver lige med gpt parentes prompt og så parentes slut. Og så får du faktisk gpt til at lave det, du promter på baggrund af de andre informationer, der ligger direkte i din spreadsheet. Så det her, det bruger vi jo helt fantastisk meget i forbindelse med CEO -projekter. Fordi lad os sige, at du skal have skrevet mesa -titles inden for en eller anden given prompt eller specifik instructs hele vejen ned igennem sheetet. Lav prompten en gang, kør det hele vejen ned igennem sheetet. Done.

Mætet beskrivelser, done. X -series, done. Table of content, done. Du kan tage alle de der ting, som var helt enormt manuelt omstændige opgaver, og så kan du bare få AI til at gøre det på, done, done, done. Og det går så hurtigt, og det virker så godt. Så det her er nok det mindste værktøj på vores liste. Det er gratis. Græver du har en Open AI, som er et latterligt 20 dollars eller et eller andet andet stil. Helt klart, et af mine yndlingsværktøjer.

Kristian Tinho (34:17)
Hjæl i mig. Hjæl i mig.

Halfdan Timm (34:21)
Så har vi lagt lidt for Joker -værktøjer ind på listen til sidst, og det er bare to korte. Vi vil lige nævne, at der er andre potentielle tools. Det ene er Riverside, og det andet er Hopspot og noget af de har, der hedder ChatSpot. Fordi nu bruger vi også i Obsidian and Ice, der bruger vi Hopspot. De har et værktøj, de har udviklet, der hedder ChatSpot, hvor de mener, du skal simpelthen kunne chatte direkte med din Hopspot -installation. Så giv mig rapporten over, hvor mange deals vi har oprettet de sidste 30 dage, og så får du den. Det er ikke et perfekt værktøj endnu, men jeg vil bare lige nævne det i forbindelse med, at dem, der rent faktisk bruger Hopspot i deres virksomhed, de har adgang til ChatSp

Og det er faktisk et rimelig interessant værksag, synes jeg.

Kristian Tinho (34:55)
Og så nævnte du også...

Halfdan Timm (34:58)
Inden vi går videre til, hvad næste episode handler om. Nu har vi jo haft hele listen her med AI og content -værktøjer og så videre. Hvordan tror du, man skal differentiere sig i fremtiden, når alle har adgang til de her værktøjer? For tre år siden kunne du differentiere dig ved at have undertekster på din Facebook -video, fordi det havde alle andre ikke. Det kan du ikke gøre lige om lidt, når alle andre har det. Så hvordan differentierer man sig rent kreativ, når alle har adgang til de her værktøjer?

Kristian Tinho (35:23)
Det er et rigtig godt spørgsmål, og det er også noget af det, vi sidder og kløver selv i hovedbunden over. Der er nok ikke nogen tvivl om, at der er en grund til, at prompt engineering er blevet så hipt og så hot et... Hvad skal man sige? Et term. Det er en stillingsbetegnelse, er det faktisk i dag. Hvor dygtig er du til at prompt AI? Fordi det er jo realistisk der, man kan skabe forskellen så fremt, at man vil bruge AI. Man kan også gå den helt anden vej, som du også selv sagde. Autentitet bliver så enormt vigtigt, så hvordan skaber man noget...

Indhold der er så autentisk, at selv AI ikke engang kan skabe det. I hvert fald ikke endnu. Det er sådan de to helt overordnede områder, hvor jeg ser, at man kan differensere sig i fremtiden.

Halfdan Timm (36:05)
Jeg tror, noget af det, der kommer til at betyde noget, det er at have et human touch og være reelt autentisk. Lad mig læse et sjovt tweet op for dig her, Tino. Jeg følger en fyr på Twitter, der hedder Pizzalevels, og han laver en masse forskellige startups. Også nogle AI startups, fotoai .com og sådan noget. Lad mig læse den her op fra i går.

Så det han skriver, det er... Altså, han er også sådan lidt provokerende type, og han er shitpostet en del. Men jeg har også meget mere lyst til at læse, hvad han skriver, end at se en eller anden AI -genererede video på YouTube Shorts.

Kristian Tinho (36:56)
Helt enig.

Halfdan Timm (36:56)
Nu sagde du faktisk noget interessant i indledningen. Du har set en 6 minutter lang video før du fandt ud af, at den var AI genereret. Hvad var din tanke, da du fandt ud af, at den var AI genereret?

Kristian Tinho (37:04)
Ja, men jeg følte mig jo dum, og jeg havde jo lyst til at gå ud af videoen, fordi AI genererede videoer i mit hoved stadigvæk er jo ikke det samme. Men helt ærligt, en person kunne jo sætte sig ned og have sagt præcis det samme, og det troede jeg jo også de første seks minutter, den her otte minutter lange video. Det troede jeg. Og jeg synes, det er klokt, det han fortæller, og det handler jo om, at AI, ja det var kanon. Indtil derefter seks minutter, og så tænkte jeg bare, nej, du kan glemme det, nu går jeg tilbage igen, du skal ikke have den succes, jeg ser hele videoen. Men for pokker, jeg sad bagefter, og jeg sad bare og kiggede på skarmen og sagde, hvad?

Halfdan Timm (37:16)
Jeg troede også, at de havde gjort det. Det er altså ikke.

Den gode video, det er her. Wow!

Kristian Tinho (37:33)
Helt var det lige der skete der.

Halfdan Timm (37:35)
Og det sjov, det er jo, at du tilægger AI -videoen mindre værdi. Men jeg gør det samme. Altså hvis jeg kan se, at der er noget, der er tydeligt AI -genereret på YouTube Shorts, hvor jeg engang imellem et par gange om dagen går ind og bruger en lille bitte smule tid. Hvis jeg opdager med det samme, at det er en AI -video, så skal du bare videre. Jeg gider engang til stilling til det. Jeg tror, det er ligesom, hvis du scroller igennem dit Facebook -feed, og så får du en annonce med gul baggrund og sådan en prisskilt. Du tager ikke engang stilling til, hvilket produkt der er på tilbudet, fordi du skal bare videre, og du er ikke kommet for at sætte tilbud. Altså jeg tror... Altså jeg tror...

De her værktøjer er så gode, de er så mange, de er så billige. Altså alle de værktøjer, vi har nævnt i dag, de koster mellem gratis og sådan 20 -50 dollars om måneden. Det er latterligt, hvor billigt de er og hvor gode de er. Men det gør også bare, at for det første, så bliver indgangsbæren hævet i forhold til, hvor godt indholdet, du skal have på sociale medier. Fordi når alle har undertekster, og du ikke har undertekster, bare lige for at tage det som et eksempel, det virker ikke. Der er ingen, der havde undertekster, så kunne du godt tillade dem, men det kan du ikke længere.

Baren bliver hævet, men jeg tror også, indhold bliver mere generisk. Når alle bruger de samme værkser, de samme templates og de samme underlægning modeller. Jeg tror, at den kreative struggle i fremtiden handler ikke om at producere godt. Jeg tror, det handler om at skille sig ud.

Hvad handler næste episode om, Christian?

Kristian Tinho (38:50)
Vi startede faktisk ud med at komme lidt ind på det. Det er et større emne. Et, der ligger vores hjerte meget nært. Det er fremtidens søgeresultater på Google. Det vil vi komme til at snakke om. Det er det her Search Generative Experience, eller AI Overview, som det så hedder nu. Og Programmatic SEO. Det er i hvert fald som udgangspunkt. Så må vi se, hvor snakken leder os hen. For det er et stort emne, og det er ekstremt interessant, fordi der sker bare ting og sager nu på Googles søgeresultater.

Halfdan Timm (39:19)
Man kan se det allerede delvis i det danske resultat, fordi nu var jeg faktisk vildt lidt ud at købe en ny kaffemaskine for nyligt. Nu er det jo så 15 år siden, jeg er flyttet hjemmefra, men jeg har aldrig haft en ordentlig kaffemaskine. Så jeg tænkte, det var på tide, at jeg får noget andet end de der kaffepots, som jo der har været fint, men nu kunne jeg godt tænke mig at kunne lave rigtig kaffe. Så jeg søgte på kaffemaskinen og fandt den, jeg skulle have. Men hvis du laver søgningen på kaffemaskinen i dag...

Det du vil lægge mærke til, er, at der er noget Google Shopping, og der er din Search Ad, som du kender det osv. Men der er rigtig mange organiske resultater, der er baseret på struktureret data. I stedet for at du har top 10 med links, der sender dig ind til Mokka House, Skorvsen og Elgiganten, og hvem der ellers er, så er der faktisk rigtig mange organiske visninger, som minder om Google Shopping, men som er baseret på...

Strukturerede data er en af de ting, vi kommer til at se mere. Vi kommer til at se de her Search Generative Experience, eller AI, hvor Google forsøger at give dig overblikket. Og så tror jeg, programmatic SEO bliver... Det er en ting, vi ikke snakker særlig meget om lige nu. Jeg synes, det er helt ufattelig spændende, og vi har de første cases på det. Og det tror jeg kommer til at følge meget, meget mere, fordi generative AI kan nogen ting. Så der er lagt i kakleroven til en ret fed episode om en uge.

Kristian Tinho (40:28)
Jo, det bliver godt. Jeg glæder mig.

Halfdan Timm (40:29)
Det bliver skide godt. Vi vil sige tusind tak fordi du havde lyst til at lytte med til marketingpod .dk i dag. Hvis du går ind på marketingpod .dk har du mulighed for at skrive dig op og modtage en mail når der kommer nye episodeer. Og vi er super glade hvis du har lyst til at abonnere på Spotify, iTunes eller hvor du lytter med. Jeg får de næste episodeer. Tak for i dag.

Se episodeoplysninger


Abonnér

Lyt til Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho med en af vores mange populære podcastapps eller -arkiver.

Apple Podcasts Spotify Overcast Pocket Casts Amazon Music YouTube
← Forrige · Alle episoder · Næste →