Episode 52 · · 12:11
AI-opsummering: I denne episode diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho konceptet 'phrase match reverse analyse' og dets anvendelse i digital marketing. De gennemgår, hvordan man u...
Episode 51 · · 01:00:50
Ugens episode: Vi taler strategier til succes med annoncering på Facebook og Instagram.Ugens nyheder:TikTok lancerer Search Ads (hvad søger Kristian i virkeligheden på?)Klaviyo lance...
Episode 50 · · 17:47
AI opsummering: I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho vigtigheden af at balancere performance marketing med branding. De præsenterer et Managed Conversion Lift St...
Episode 49 · · 50:02
Ugens nyheder:Tupperware går konkurs og det er slut med partiesUSAs central-bank sænker renten. Er det tid til god makro?Margrethe Vestager er den mest arrogante person siden Marie-A...
Episode 48 · · 16:53
AI-opsummering: Denne episode diskuterer gated content, dets fordele og ulemper, samt hvordan det kan anvendes i både B2B og B2C kontekster. Værterne deler erfaringer med whitepapers...
Episode 47 · · 52:57
AI-opsummering af episoden: Halfdan og Kristian diskuterer de seneste nyheder inden for teknologi og marketing, herunder AI's indflydelse på grafisk design, EU's konkurrenceevne, og ...
Episode 46 · · 14:26
I denne samtale diskuterer Halfdan og Kristian vigtigheden af content repurposing. De forklarer, at content repurposing handler om at tage eksisterende materiale som webinars, podcas...
Episode 45 · · 42:00
Obsidian Digital har fået det første lead fra ChatGPT. Er det en ny kanal - og hvis ja, hvordan får du så ChatGPT til at anbefale lige netop din virksomhed fremover?Kapitler00:00Kama...
Episode 44 · · 13:49
AI-opsummering: I denne episode diskuterer Halfdan og Kristian B2B turn-offs, især inden for software-as-a-service (SaaS). De nævner flere ting, der er frustrerende for købere, herun...
Episode 43 · · 54:47
I 2022 og 2023 har vi haft flere bureau-konkurser end nogensinde før. Men hvorfor er markedet så svært lige nu? Vi fortsætter den dårlige stemning fra sidste episode ("Hvorfor er det...
Episode 42 · · 13:32
I denne episode af MarketingPod taler Halfdan og Kristian om forskellen mellem leading og lagging indicators. De diskuterer, hvordan Obsidian Digital har skiftet fra at måle lagging ...
Episode 41 · · 50:59
Ugens 3 nyheder:Shein sagsøger TemuShopify integrerer direkte ind i YouTubeHjemmearbejde slår rekord - men er det gift for din karriere?Det primære emne: Meta kommer snart med increm...
Episode 39 · · 14:02
Kristian har glemt Consent Mode V2 (og sådan set også V1) på IceDigital.dk, men derfor behøver du - kære lytter - jo ikke at glemme det. Forstå hvad det er og hvorfor du skal bruge e...
Episode 40 · · 51:54
Ugens tre nyheder handler om:Google ryster SEO-posen med algoritme-opdateringPinterest og TikTok laver ny aftale med AmazonDanskerne elsker Temus billige lortDerudover taler vi om, h...
Episode 36 · · 12:32
I denne episode taler Halfdan og Kristian om Facebookgrupper og deres potentiale i fremtiden. De diskuterer, hvordan Facebook har ændret sin algoritme til fordel for grupper, og hvor...
Episode 38 · · 44:52
Elon Musk sagsøger virksomheder, herunder Ørsted, for formodet annonceboykot på det sociale medie X. Google er blevet sagsøgt af det amerikanske justitsministerium for at sikre sig m...
Episode 37 · · 27:13
Der er nogle få bureauer i Danmark, der binder deres kunder i 5-7 årige aftaler. Nogle gange vil de kunder gerne ud af kontrakten. Det giver anledning til en masse spørgsmål i bl.a. ...
Episode 32 · · 50:25
OpenAI går i krig med Google med SearchGPT. Elon Musks Twitter taber 83% af omsætningen. Reddit lancerer Lead Ads. Og Halfdan gennemgår Obsidians marketing-planer for efteråret, inkl...
Episode 35 · · 10:51
Denne episode handler om ændringen af tilskrivningsmodellen i Facebook Ads for en webshop. Tidligere var standardmodellen 28-1, men i 2021 blev den ændret til 7-1. Denne ændring havd...
Episode 34 · · 16:18
I denne episode af Ecom sommerserien diskuterer Halfdan og Kristian 5x processer, som enhver e-handelsvirksomhed bør have. De første to processer handler om at genbruge indhold og au...
Episode 33 · · 12:04
Kristian og Halfdan gennemgår 5x Shopify-apps, alle danske webshops bør overveje.LifeTimely kan hjælpe med at analysere kundernes handelsmønstre og identificere, hvor mange kunder de...
Episode 31 · · 31:29
Rabatter er super effektive til at skabe salg i Danmark. Men de ødelægger også dit brand. Hvordan finder du den gyldne mellemvej til salg uden at devaluere brandet? Mark Jonassen giv...
Episode 30 · · 47:48
Ugens tre store nyheder handler om Google, der beholder cookies, men dropper AI overviews i Search. Netflix' annoncer går så godt, at de gør det dyrere at købe Netflix uden annoncer....
Episode 29 · · 09:28
I denne episode af E-com Sommer taler Kristian og Halfdan om vigtigheden af at bruge dynamiske sproglag og et cross-border business katalog i ens webshop, når man ønsker at skalere u...
Episode 28 · · 12:40
I denne episode af Ecom Sommer diskuterer Halfdan og Kristian udfordringerne ved at være CEO på en webshop. De gennemgår nogle af de typiske problemer, som mange webshops står overfo...
Episode 26 · · 07:49
Denne episode handler om free listings i Googles søgeresultater og den ændring, der sker i søgeresultaterne. Google er ved at skifte fra traditionelle søgeresultater med 10 blå links...
Episode 25 · · 11:31
I denne episode af e-commerce fokus diskuterer værterne Halvdan og Kristian bundlinjeoptimerende tiltag, som mange virksomheder ofte glemmer. De nævner flere vigtige punkter, herunde...
Episode 27 · · 01:01:54
Kom op i Facebook-annonceringens Superliga med tekniske tricks og hacks til bedre resultater - hvad virker lige nu, og hvordan øget du afkast på dine annoncer?Kapitler:00:00Kapitel 1...
Episode 23 · · 10:31
I denne samtale diskuterer Kristian og Halfdan brugen af fysiske breve som en markedsføringskanal. De påpeger, at fysiske breve har et stort potentiale, da de er mindre udbredte og d...
Episode 22 · · 09:45
I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho brugen af SMS-markedsføring i webshops. De deler deres erfaringer med at modtage og klikke på SMS'er fra webshops og bemærke...