Episode 79 · · 50:45
I ugens episode:I starten havde vi "third party" data. Nu har vi "first party". Men handler fremtiden om "zero party"? Få forklaret forskellen - og få tips til selv at indsamle zero ...
Episode 78 · · 14:23
AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Facebook-annonsering, med fokus på udspecifiseringseffekten og algoritmens indflydelse på kampagner. De udfor...
Episode 77 · · 46:39
Denne uges nyheder:Jaguar har re-brandet sig selv. Skal deres CMO hyldes ... eller fyres?Amazon lancerer Haul og gør det nemmere at importere billigt lort fra Kina.Der er rygter om, ...
Episode 76 · · 16:51
AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Meta's nye abonnementsmodel og de udfordringer, som EU's regulering medfører for virksomheden. De dykker ned ...
Episode 75 · · 53:01
I denne uge:Margerethe Vestager langer bøde på 800 mio. USD til Meta, og aktiemarkedet trækker på skuldreneCanva skal snart børsnoteres & hvordan er det gået Tinho i investeringsåret...
Episode 74 · · 13:54
Kan man lave SEO med AI? Følg med på https://digitalmarketingordbog.dk/ . Halfdan giver en status på projektet her.
Episode 63 · · 07:23
Husk at ekskludere betalings-gateway og intern IP i Google Analytics 4 for den mest retvisende data og tilskrivning.
Episode 73 · · 55:08
Kan du lære at sælge mere af en bog fra 1984? Halfdan siger ja - derfor gennemgår vi "6 principles of persuasion" af Robert Cialdini, og hvordan du kan bruge hans læringer i digital ...
Episode 71 · · 11:53
OpenAI har lanceret SearchGPT. Og det første vi selvfølgeligt tænker er: Hvordan laver du SEO på SearchGPT? I denne episode taler vi AI SEO :)
Episode 62 · · 07:03
Måler du på de rigtige events i Google Analytics 4 - og hvad er forskellen på "Hændelser" og "Vigtige hændelser"?
Episode 70 · · 49:21
Kan du tjene penge på at skrive en bog - direkte (salg af bog) og indirekte (marketing og til at få kunder)? Vi gennemgår hvorfor og hvordan, og hvad du kan få ud af det.Ugens nyhede...
Episode 69 · · 03:51
Men vi er tilbage igen på mandag!
Episode 59 · · 06:45
Event Match Quality handler om at øge mængden af data, du kan sende til Meta - og dermed øge antallet af målte konverteringer og ultimativt forbedre algoritmens muligheder for at lev...
Episode 68 · · 55:05
Ugens 3 nyheder:Rusland giver Google 20 fantasillioner i bødeLinkedIn bringer Conversation Ads tilbageEr der for mange bureauer?Ugens emne:De største fejl, vi har lavet i digital mar...
Episode 67 · · 17:46
Ice Digital er begyndt at holde fysiske arrangementer i Aalborg. Det giver kunder. Men hvad koster det, og hvordan finder man balancen, hvis man ønsker at lede dialogen over i salg b...
Episode 58 · · 10:13
I episode 4 af tracking-specials taler vi ikke om, at måle for lidt. Tværtimod. Nu er det risikoen for at måle for meget - bl.a. hvis du har meget gavmilde tilskrivningsperioder slåe...
Episode 66 · · 53:09
Skal du bruge 1% eller 25% af din omsætning på marketing? Vi kommer med argumenterne for og imod - og hvad vi selv bruger på marketing.Kapitler00:00Nyheder fra Ugen02:51Klarna og AI:...
Episode 65 · · 19:03
AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi annoncering på Pinterest, hvordan platformen adskiller sig fra andre sociale medier, og hvilke brancher der har succes. Vi dykker ned i ...
Episode 57 · · 09:40
I episode 3 af vores tracking special taler vi om 'Enhanced Conversions' (Udvidede Konverteringer på dansk). Det er en tilføjelse til din Google Ads-tracking, der hjælper dig med at ...
Episode 64 · · 58:11
Vi taler om gratis marketing-kanaler - både til B2B og e-com.Ugens 3 nyheder:Influencer er drøn-forvirrerede over nye retningslinjer fra ForbrugerombudsmandenGoogle introducerer ny A...
Episode 61 · · 16:39
Hvad får man ud af at bruge 30.000 kr. på at køre Facebook-kampagner optimeret efter klik? Mindre end man skulle tro!
Episode 56 · · 04:42
Episode 2 af vores tracking-specials handler om en 'custom loader', og hvordan den kan hjælpe dig med at måle flere konverteringer fra digital marketing.
Episode 60 · · 01:02:21
OBS: Vi nævner i episoden, at YouTuber Morten Münster er politianmeldt. Det er forkert. Han får 'blot' kritik fra Forbrugerombudsmanden - men pointen om at vi synes, det er misforstå...
Episode 54 · · 21:32
AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi User Generated Content (UGC) og dets anvendelse i annoncering på sociale medier. Kasper Kristiansen forklarer, hvordan UGC adskiller sig...
Episode 55 · · 13:06
Vi laver 7 episoder, der har et særligt tracking-fokus. De kommer ved siden af de almindelige episoder - så hvis du ikke har lyst til ekstra tracking, så kan du bare springe over :o)...
Episode 53 · · 44:27
Ugens tre marketing-nyheder:Apple lancerer iOS18 og begynder at omformulere dine e-mailsTwitter falder i brugere (og Halfdan drukner i crypto-scams)Reddit laver God-like SEO-move med...
Episode 52 · · 12:11
AI-opsummering: I denne episode diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho konceptet 'phrase match reverse analyse' og dets anvendelse i digital marketing. De gennemgår, hvordan man u...
Episode 51 · · 01:00:50
Ugens episode: Vi taler strategier til succes med annoncering på Facebook og Instagram.Ugens nyheder:TikTok lancerer Search Ads (hvad søger Kristian i virkeligheden på?)Klaviyo lance...
Episode 50 · · 17:47
AI opsummering: I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho vigtigheden af at balancere performance marketing med branding. De præsenterer et Managed Conversion Lift St...
Episode 49 · · 50:02
Ugens nyheder:Tupperware går konkurs og det er slut med partiesUSAs central-bank sænker renten. Er det tid til god makro?Margrethe Vestager er den mest arrogante person siden Marie-A...