Episode 90 · · 20:53
Når alle kan lave uendeligt meget content med AI, hvordan står du så ud i mængden? Få vores bud - eller 5 af dem - i episoden her.
Episode 89 · · 50:47
Nikolai er VP of Group Marketing i Flatpay. Han kommer fra en baggrund i performance marketing og sociale medier, men er begyndt at købe TV-annoncer i tre lande. Er det galt eller ge...
Episode 88 · · 17:08
AI-opsummering af episode: I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho den stigende mængde af kold e-mail spam, som de oplever i deres professionelle liv. De undersøger...
Episode 87 · · 51:48
I denne uge: Hvorfor er annoncering på Meta blevet så dyrt, og hvad kan du faktisk gøre ved det? Vi bliver praktiske!Inkl. ugens tre vigtigste nyheder i digital marketing.TakeawaysIn...
Episode 86 · · 14:29
Hvad koster det at leje en biograf til et marketing-event? Du får hele budgettet til https://www.marketingbio.dk/ her - og husk at tilmelde dig fra den 7. januar 2025 :-)
Episode 85 · · 01:00:27
Bliver 2025 året, hvor at AI gør os alle arbejdsløse? Bliver Social Commerce faktisk en ting? Og hvad sker der med søgemaskinerne? I årets sidste episode af Marketingpod kommer vi me...
Episode 84 · · 18:39
Vi har været tvunget til at bruge Google Analytics 4 siden 1. juli 2023.Men ingen kan lide det.Så hvad gør vi så? I denne episoder kigger vi på alternativer til GA4 - både til B2B og...
Episode 83 · · 53:20
Marketing-året 2024 går på hæld. Vi taler om alt det, vi fik, og alt det, vi gik glip af. Vi tjekker også ind på Tinhos aktier.Derudover:OpenAI lancerer ChatGPT o3TikTok Shops lancer...
Episode 82 · · 16:55
AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi cookie-less tracking, herunder både tekniske og adfærdsmæssige løsninger. Vi dykker ned i emner som server-side tracking, browser finger...
Episode 81 · · 56:29
I denne episode:Hvorfor & Hvordan laver du long form content - og repurposer det til short form bagefter?Herudover:😵💫 OpenAI dropper EU🤖 Googles søgeresultater🤑 TikTok $100 mio. liv...
Episode 80 · · 18:03
AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi markedsføring for små og nystartede virksomheder med begrænsede budgetter. Kristian Tinho deler sine tips om, hvordan man kan optimere s...
Episode 79 · · 50:45
I ugens episode:I starten havde vi "third party" data. Nu har vi "first party". Men handler fremtiden om "zero party"? Få forklaret forskellen - og få tips til selv at indsamle zero ...
Episode 78 · · 14:23
AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Facebook-annonsering, med fokus på udspecifiseringseffekten og algoritmens indflydelse på kampagner. De udfor...
Episode 77 · · 46:39
Denne uges nyheder:Jaguar har re-brandet sig selv. Skal deres CMO hyldes ... eller fyres?Amazon lancerer Haul og gør det nemmere at importere billigt lort fra Kina.Der er rygter om, ...
Episode 76 · · 16:51
AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Meta's nye abonnementsmodel og de udfordringer, som EU's regulering medfører for virksomheden. De dykker ned ...
Episode 75 · · 53:01
I denne uge:Margerethe Vestager langer bøde på 800 mio. USD til Meta, og aktiemarkedet trækker på skuldreneCanva skal snart børsnoteres & hvordan er det gået Tinho i investeringsåret...
Episode 74 · · 13:54
Kan man lave SEO med AI? Følg med på https://digitalmarketingordbog.dk/ . Halfdan giver en status på projektet her.
Episode 63 · · 07:23
Husk at ekskludere betalings-gateway og intern IP i Google Analytics 4 for den mest retvisende data og tilskrivning.
Episode 73 · · 55:08
Kan du lære at sælge mere af en bog fra 1984? Halfdan siger ja - derfor gennemgår vi "6 principles of persuasion" af Robert Cialdini, og hvordan du kan bruge hans læringer i digital ...
Episode 71 · · 11:53
OpenAI har lanceret SearchGPT. Og det første vi selvfølgeligt tænker er: Hvordan laver du SEO på SearchGPT? I denne episode taler vi AI SEO :)
Episode 62 · · 07:03
Måler du på de rigtige events i Google Analytics 4 - og hvad er forskellen på "Hændelser" og "Vigtige hændelser"?
Episode 70 · · 49:21
Kan du tjene penge på at skrive en bog - direkte (salg af bog) og indirekte (marketing og til at få kunder)? Vi gennemgår hvorfor og hvordan, og hvad du kan få ud af det.Ugens nyhede...
Episode 69 · · 03:51
Men vi er tilbage igen på mandag!
Episode 59 · · 06:45
Event Match Quality handler om at øge mængden af data, du kan sende til Meta - og dermed øge antallet af målte konverteringer og ultimativt forbedre algoritmens muligheder for at lev...
Episode 68 · · 55:05
Ugens 3 nyheder:Rusland giver Google 20 fantasillioner i bødeLinkedIn bringer Conversation Ads tilbageEr der for mange bureauer?Ugens emne:De største fejl, vi har lavet i digital mar...
Episode 67 · · 17:46
Ice Digital er begyndt at holde fysiske arrangementer i Aalborg. Det giver kunder. Men hvad koster det, og hvordan finder man balancen, hvis man ønsker at lede dialogen over i salg b...
Episode 58 · · 10:13
I episode 4 af tracking-specials taler vi ikke om, at måle for lidt. Tværtimod. Nu er det risikoen for at måle for meget - bl.a. hvis du har meget gavmilde tilskrivningsperioder slåe...
Episode 66 · · 53:09
Skal du bruge 1% eller 25% af din omsætning på marketing? Vi kommer med argumenterne for og imod - og hvad vi selv bruger på marketing.Kapitler00:00Nyheder fra Ugen02:51Klarna og AI:...
Episode 65 · · 19:03
AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi annoncering på Pinterest, hvordan platformen adskiller sig fra andre sociale medier, og hvilke brancher der har succes. Vi dykker ned i ...
Episode 57 · · 09:40
I episode 3 af vores tracking special taler vi om 'Enhanced Conversions' (Udvidede Konverteringer på dansk). Det er en tilføjelse til din Google Ads-tracking, der hjælper dig med at ...