Episoder

Seneste episode
Shorts: 5x metoder til at stå ud i en sø af auto-genereret skod-indhold

Shorts: 5x metoder til at stå ud i en sø af auto-genereret skod-indhold

Episode 90 · · 20:53

Når alle kan lave uendeligt meget content med AI, hvordan står du så ud i mængden? Få vores bud - eller 5 af dem - i episoden her.

Giver Nikolais 7-cifrede TV-plan mening? + Zuckerberg dropper faktatjek + YouTube Shorts + Honey

Giver Nikolais 7-cifrede TV-plan mening? + Zuckerberg dropper faktatjek + YouTube Shorts + Honey

Episode 89 · · 50:47

Nikolai er VP of Group Marketing i Flatpay. Han kommer fra en baggrund i performance marketing og sociale medier, men er begyndt at købe TV-annoncer i tre lande. Er det galt eller ge...

Shorts: Hvorfor får vi så meget marketing-spam, og er det en god idé?

Shorts: Hvorfor får vi så meget marketing-spam, og er det en god idé?

Episode 88 · · 17:08

AI-opsummering af episode: I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho den stigende mængde af kold e-mail spam, som de oplever i deres professionelle liv. De undersøger...

Hvorfor er Meta så dyrt, og hvad skal du gøre? + SEO og AI + Brand Safety + Liker bots dine IG posts

Hvorfor er Meta så dyrt, og hvad skal du gøre? + SEO og AI + Brand Safety + Liker bots dine IG posts

Episode 87 · · 51:48

I denne uge: Hvorfor er annoncering på Meta blevet så dyrt, og hvad kan du faktisk gøre ved det? Vi bliver praktiske!Inkl. ugens tre vigtigste nyheder i digital marketing.TakeawaysIn...

Shorts: Hvad koster det at leje en biograf til et marketing-arrangement?

Shorts: Hvad koster det at leje en biograf til et marketing-arrangement?

Episode 86 · · 14:29

Hvad koster det at leje en biograf til et marketing-event? Du får hele budgettet til https://www.marketingbio.dk/ her - og husk at tilmelde dig fra den 7. januar 2025 :-)

Vores 5 forudsigelser om marketing i 2025 med Micky Weis + Google Veo 2 + Bureauer og AI + Netflix

Vores 5 forudsigelser om marketing i 2025 med Micky Weis + Google Veo 2 + Bureauer og AI + Netflix

Episode 85 · · 01:00:27

Bliver 2025 året, hvor at AI gør os alle arbejdsløse? Bliver Social Commerce faktisk en ting? Og hvad sker der med søgemaskinerne? I årets sidste episode af Marketingpod kommer vi me...

Shorts: Alle hader Google Analytics 4, hvad er dine alternativer?

Shorts: Alle hader Google Analytics 4, hvad er dine alternativer?

Episode 84 · · 18:39

Vi har været tvunget til at bruge Google Analytics 4 siden 1. juli 2023.Men ingen kan lide det.Så hvad gør vi så? I denne episoder kigger vi på alternativer til GA4 - både til B2B og...

2024s marketing-highlights & Hvad vi ikke fik + ChatGPT o3 + LinkedIn boost + TikTok Shops i Europa

2024s marketing-highlights & Hvad vi ikke fik + ChatGPT o3 + LinkedIn boost + TikTok Shops i Europa

Episode 83 · · 53:20

Marketing-året 2024 går på hæld. Vi taler om alt det, vi fik, og alt det, vi gik glip af. Vi tjekker også ind på Tinhos aktier.Derudover:OpenAI lancerer ChatGPT o3TikTok Shops lancer...

Shorts: Hvad er cookie-less tracking?

Shorts: Hvad er cookie-less tracking?

Episode 82 · · 16:55

AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi cookie-less tracking, herunder både tekniske og adfærdsmæssige løsninger. Vi dykker ned i emner som server-side tracking, browser finger...

Sådan laver du long form content + OpenAI dropper EU + Googles SERPs + TikToks $100 Live-shopping

Sådan laver du long form content + OpenAI dropper EU + Googles SERPs + TikToks $100 Live-shopping

Episode 81 · · 56:29

I denne episode:Hvorfor & Hvordan laver du long form content - og repurposer det til short form bagefter?Herudover:😵‍💫 OpenAI dropper EU🤖 Googles søgeresultater🤑 TikTok $100 mio. liv...

Shorts: Vores bedste tips til markedsføring for små / nystartede virksomheder

Shorts: Vores bedste tips til markedsføring for små / nystartede virksomheder

Episode 80 · · 18:03

AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi markedsføring for små og nystartede virksomheder med begrænsede budgetter. Kristian Tinho deler sine tips om, hvordan man kan optimere s...

Fra First til Zero Party Data + ChatGPT Pro + AppLovin' aktier + Metas falske klik-attribuering

Fra First til Zero Party Data + ChatGPT Pro + AppLovin' aktier + Metas falske klik-attribuering

Episode 79 · · 50:45

I ugens episode:I starten havde vi "third party" data. Nu har vi "first party". Men handler fremtiden om "zero party"? Få forklaret forskellen - og få tips til selv at indsamle zero ...

Shorts: Hvorfor bruger den dårligste Facebook-annonce flest penge?

Shorts: Hvorfor bruger den dårligste Facebook-annonce flest penge?

Episode 78 · · 14:23

AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Facebook-annonsering, med fokus på udspecifiseringseffekten og algoritmens indflydelse på kampagner. De udfor...

Han har bygget 750 webshops - hvad har han lært om vinderne? + Amazon Haul + Jaguar rebrand + Chrome

Han har bygget 750 webshops - hvad har han lært om vinderne? + Amazon Haul + Jaguar rebrand + Chrome

Episode 77 · · 46:39

Denne uges nyheder:Jaguar har re-brandet sig selv. Skal deres CMO hyldes ... eller fyres?Amazon lancerer Haul og gør det nemmere at importere billigt lort fra Kina.Der er rygter om, ...

Shorts: Hvad er Less Personalized Ads? EU vs. Meta

Shorts: Hvad er Less Personalized Ads? EU vs. Meta

Episode 76 · · 16:51

AI-opsummering:I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho Meta's nye abonnementsmodel og de udfordringer, som EU's regulering medfører for virksomheden. De dykker ned ...

Snyd i digital marketing i 2025 + Canva IPO / Tinhos investeringer + Meta bøde + Perplexity AI Agent

Snyd i digital marketing i 2025 + Canva IPO / Tinhos investeringer + Meta bøde + Perplexity AI Agent

Episode 75 · · 53:01

I denne uge:Margerethe Vestager langer bøde på 800 mio. USD til Meta, og aktiemarkedet trækker på skuldreneCanva skal snart børsnoteres & hvordan er det gået Tinho i investeringsåret...

Shorts: Kan +700 AI-sider ranke? (Programmatic SEO)

Shorts: Kan +700 AI-sider ranke? (Programmatic SEO)

Episode 74 · · 13:54

Kan man lave SEO med AI? Følg med på https://digitalmarketingordbog.dk/ . Halfdan giver en status på projektet her.

Tracking-special #7: Ekskludering i Google Analytics 4

Tracking-special #7: Ekskludering i Google Analytics 4

Episode 63 · · 07:23

Husk at ekskludere betalings-gateway og intern IP i Google Analytics 4 for den mest retvisende data og tilskrivning.

6 psykologiske genveje til salg + BTs faldende indtægt + Google Shopping + LinkedIn video

6 psykologiske genveje til salg + BTs faldende indtægt + Google Shopping + LinkedIn video

Episode 73 · · 55:08

Kan du lære at sælge mere af en bog fra 1984? Halfdan siger ja - derfor gennemgår vi "6 principles of persuasion" af Robert Cialdini, og hvordan du kan bruge hans læringer i digital ...

Shorts: Hvordan laver du SEO til SearchGPT?

Shorts: Hvordan laver du SEO til SearchGPT?

Episode 71 · · 11:53

OpenAI har lanceret SearchGPT. Og det første vi selvfølgeligt tænker er: Hvordan laver du SEO på SearchGPT? I denne episode taler vi AI SEO :)

Tracking-special #6: Måler du på de rigtige events i Google Analytics 4?

Tracking-special #6: Måler du på de rigtige events i Google Analytics 4?

Episode 62 · · 07:03

Måler du på de rigtige events i Google Analytics 4 - og hvad er forskellen på "Hændelser" og "Vigtige hændelser"?

Skal du skrive en bog? + Chat.com købt til 100 mio. kr. + AI skriver 25% af kode + Google Shopping

Skal du skrive en bog? + Chat.com købt til 100 mio. kr. + AI skriver 25% af kode + Google Shopping

Episode 70 · · 49:21

Kan du tjene penge på at skrive en bog - direkte (salg af bog) og indirekte (marketing og til at få kunder)? Vi gennemgår hvorfor og hvordan, og hvad du kan få ud af det.Ugens nyhede...

Den her episode gik helt galt

Den her episode gik helt galt

Episode 69 · · 03:51

Men vi er tilbage igen på mandag!

Tracking-special #5: Hvad er Event Match Quality, og hvordan øger du den?

Tracking-special #5: Hvad er Event Match Quality, og hvordan øger du den?

Episode 59 · · 06:45

Event Match Quality handler om at øge mængden af data, du kan sende til Meta - og dermed øge antallet af målte konverteringer og ultimativt forbedre algoritmens muligheder for at lev...

Vores største fejl + For mange bureauer? + Google bøde + Sponsored Messages på LinkedIn

Vores største fejl + For mange bureauer? + Google bøde + Sponsored Messages på LinkedIn

Episode 68 · · 55:05

Ugens 3 nyheder:Rusland giver Google 20 fantasillioner i bødeLinkedIn bringer Conversation Ads tilbageEr der for mange bureauer?Ugens emne:De største fejl, vi har lavet i digital mar...

Shorts: Vækst via fysiske arrangementer (hvad koster Aalborg?)

Shorts: Vækst via fysiske arrangementer (hvad koster Aalborg?)

Episode 67 · · 17:46

Ice Digital er begyndt at holde fysiske arrangementer i Aalborg. Det giver kunder. Men hvad koster det, og hvordan finder man balancen, hvis man ønsker at lede dialogen over i salg b...

Tracking-special #4: Hvad er over-attribuering, og hvordan undgår du det?

Tracking-special #4: Hvad er over-attribuering, og hvordan undgår du det?

Episode 58 · · 10:13

I episode 4 af tracking-specials taler vi ikke om, at måle for lidt. Tværtimod. Nu er det risikoen for at måle for meget - bl.a. hvis du har meget gavmilde tilskrivningsperioder slåe...

Hvor meget af din omsætning skal du bruge på marketing? + Hjemmearbejde + Klarna + UK

Hvor meget af din omsætning skal du bruge på marketing? + Hjemmearbejde + Klarna + UK

Episode 66 · · 53:09

Skal du bruge 1% eller 25% af din omsætning på marketing? Vi kommer med argumenterne for og imod - og hvad vi selv bruger på marketing.Kapitler00:00Nyheder fra Ugen02:51Klarna og AI:...

Shorts: Crash course i Pinterest annoncering

Shorts: Crash course i Pinterest annoncering

Episode 65 · · 19:03

AI-opsummering: I denne episode diskuterer vi annoncering på Pinterest, hvordan platformen adskiller sig fra andre sociale medier, og hvilke brancher der har succes. Vi dykker ned i ...

Tracking-special #3: Hvad er Enhanced Conversions i Google Ads?

Tracking-special #3: Hvad er Enhanced Conversions i Google Ads?

Episode 57 · · 09:40

I episode 3 af vores tracking special taler vi om 'Enhanced Conversions' (Udvidede Konverteringer på dansk). Det er en tilføjelse til din Google Ads-tracking, der hjælper dig med at ...