I 2022 og 2023 har vi haft flere bureau-konkurser end nogensinde før. Men hvorfor er markedet så svært lige nu? Vi fortsætter den dårlige stemning fra sidste episode ("Hvorfor er det så svært at finde et marketing-job?"). Derudover taler vi bl.a. LinkedIn Reels og Yelp, der sagsøger Google.
Kapitler
00:00Google's monopol inden for lokale søgninger
 03:33LinkedIn's satsning på videoindhold
 08:18Benchmarking med Google Analytics 4
 14:12Udfordringer og konkurs i marketingbureauer
 17:41Kundernes økonomiske situation påvirker bureauernes indtjening
 18:28Konkurrence og indgangsbarrierer i digital marketing
 20:10Påvirkning af AI og automatisering i branchen
 23:05Reguleringer som GDPR og IOS14 gør det sværere at drive digital marketing
 31:36Kapacitetsstyring: En af de største udfordringer for bureauer
 36:39Sværheder ved kapacitetsstyring af strategisk sparring
 37:06Udfordringer ved kapacitetsstyring i digital markedsføring
 38:22Korte opsigelsesperioder og den danske bureau-kultur
 43:57Insourcing versus outsourcing i bureauverdenen
 48:06Betydningen af processer og struktur i levering af ydelser
 52:42Hold kæft og overlevere - en strategi for succes
 53:25Forventninger til antallet af bureaukonkurser i 2025
Takeaways - Google beskyldes for monopolistisk adfærd inden for lokale søgninger, hvilket påvirker konkurrencesituationen og kvaliteten af lokale søgetjenester.
 - LinkedIn lancerer end-feed video karuseller, hvilket kan ændre måden, man bruger LinkedIn som content strategi.
 - Google Analytics 4 introducerer benchmarking data, der giver virksomheder mulighed for at sammenligne deres præstationer med andre i branchen.
 - Der er en konkursbølge i marketingbureaubranchen, hvor mange bureauer oplever faldende indtjening og økonomiske udfordringer. Kundernes økonomiske situation påvirker direkte bureauernes indtjening og evne til at yde markedsføringstjenester.
 - Konkurrencen inden for digital markedsføring er blevet hårdere, især på grund af lavere indgangsbarrierer og øget antal bureauer.
 - AI har gjort visse opgaver inden for digital markedsføring lettere og mere effektive, men har også medført tab af visse jobfunktioner.
 - Regulering som GDPR har gjort det sværere at drive digital markedsføring i EU og har påvirket virksomhedernes evne til at måle og tracke resultater.
 - Kapacitetsstyring er en af de største udfordringer for bureauer, især når det kommer til at håndtere strategisk sparring og omstille sig til ændringer i opgaver og efterspørgsel. Floating retainers er en måde at tilpasse ydelserne til kundernes behov og budget.
 - Flere virksomheder vælger at outsource til bureauer på grund af fleksibilitet og kvalitet.
 - Processer og struktur er vigtige for at styre kapacitet og levere effektivt.
 - Det er vigtigt at være fleksibel og levere mere, når det er nødvendigt.
 - Forventningerne til antallet af bureaukonkurser er forskellige, men begge er optimistiske om en bedring i fremtiden.