YouTube Ads har udviklet sig meget. Har du måske overset en billig og effektiv annonceplatform?
Hør mere om, hvordan du målretter, hvilke formater du har til rådighed og hvordan du kan bruge YouTube Ads.
00:00Intro
01:25Ugens vigtigste nyheder
19:09YouTube Shorts: En Game Changer inden for Shortform Video Content
20:14Målretning af Annoncer på YouTube: Effektivitet og Muligheder
32:38Måling af Effekten af YouTube-Annoncer: Udfordringer og Metoder
36:09Anbefalinger til Annoncering på YouTube: Kom i Gang med Succes
Takeaways
- Temos platform har nu 45 millioner brugere per måned og skal overholde strengere EU-lovgivning
- Der har været en stor lækage af Googles interne dokumenter om deres algoritme
- PayPal planlægger at relancere et annonce-netværk baseret på købsdata
YouTube ads er en undervurderet kanal med fokus på målgrupper og kreativitet
- YouTube har en stor søgevolumen og er god til produktsøgninger og reviews YouTube Shorts er en game changer inden for shortform videoindhold og tiltrækker en anden målgruppe end Facebook Reels.
- Man kan genbruge eksisterende indhold til Shorts ved hjælp af værktøjer som Opus.pro.
- Målretning af annoncer på YouTube kan være baseret på konkurrentsøgninger eller specifikke YouTube-kanaler.
- Effekten af YouTube-annoncer kan måles ved at spørge kunderne, bruge unikke rabatkoder eller bruge modelleringsteknikker.
- Anbefalinger til at komme i gang med YouTube-annoncering inkluderer at oprette en målgruppe af dem, der har set ens videoer, målrette mod konkurrenter og fokusere på kreativt hook i annoncerne.