Se shownotes m.v. på https://marketingpod.dk/
--
Temu æder mere og mere af dansk e-handel. Hvad kan du som webshop-ejer gøre for at slå igen? Temu forsvinder nemlig ikke af sig selv - det tjener de for mange penge til - så du er nødt til at have en plan. Vores bud får du her.
Takeaways
- Amazons annoncering udgør nu 8% af deres samlede omsætning
- Google har sendt en mail til store bureauer om at deaktivere konti uden cookie-consent
- Meta annoncerer nye AI-værktøjer til annoncører
- TEMU er en stærk konkurrent med lave priser, gode produktbilleder og brug af gamification
- TEMU's produktfeeds er godt oversat til de lande, de opererer i
- TEMU bruger brugergenereret indhold og har hurtig levering
- TEMU presser priserne op på Google Ads
- Konkurrencen med TEMU kan være udfordrende for danske e-handelsvirksomheder, men der er muligheder for differentiering.
- Leveringstid, produktkvalitet og sikkerhedscertificeringer er vigtige faktorer for at konkurrere med TEMU.
- Det er nødvendigt at informere og uddanne forbrugerne om produktkrav og sikkerhed.
- Anbefalinger til danske webshops inkluderer implementering af produktbilleder og lifestyle-billeder, fokus på konverteringsrate og informationskampagner, og udforskning af alternative kanaler som e-mail, SMS og live shopping.
- Brand og positionering kan være effektive differentieringsstrategier.
- Næste episode vil handle om Performance Max i Google Ads.
Chapters
00:00Amazons annoncering og Googles deaktivering af konti uden cookie-consent
05:36Meta annoncerer nye AI-værktøjer til annoncører
07:42TEMU og dets indvirkning på dansk e-handel
23:14Vigtigheden af leveringstid, produktkvalitet og sikkerhedscertificeringer
26:04Informering og uddannelse af forbrugere om produktkrav og sikkerhed
29:23Anbefalinger til danske webshops: Produktbilleder, konverteringsrate og alternative kanaler
32:27Brand og positionering som differentieringsstrategier
38:45Næste episode: Performance Max i Google Ads