I denne samtale diskuterer Halfdan Timm og Kristian Tinho brugen af SMS-markedsføring i webshops. De deler deres erfaringer med at modtage og klikke på SMS'er fra webshops og bemærker, at mange danske virksomheder er tilbageholdende med at bruge SMS-markedsføring. De diskuterer også resultaterne af en undersøgelse, der viser, at forbrugere gerne vil modtage flere SMS'er fra brands.
De taler om vigtigheden af at skabe eksklusivitet omkring SMS-udsendelser og opfordrer virksomheder til at begynde at samle SMS-permissioner. De nævner også, at SMS-markedsføring har høje åbnings- og klikrater samt høj konverteringsrate. De opfordrer virksomheder til at rydde op i deres SMS-lister og analysere data for at forbedre interaktionen med brugerne. De konkluderer, at virksomheder sandsynligvis sender for få SMS'er og opfordrer til at øge brugen af SMS-markedsføring.
Takeaways
- Mange danske virksomheder er tilbageholdende med at bruge SMS-markedsføring, selvom forbrugere gerne vil modtage flere SMS'er fra brands.
- Det er vigtigt at skabe eksklusivitet omkring SMS-udsendelser og undgå at sende det samme indhold som i e-mails.
- SMS-markedsføring har høje åbnings- og klikrater samt høj konverteringsrate.
- Virksomheder bør rydde op i deres SMS-lister og analysere data for at forbedre interaktionen med brugerne.
- Virksomheder bør begynde at samle SMS-permissioner, da det ikke koster noget at have dem.