I 2020 og 2021 handlede det om vækst. 2022, 2023 og 2024 handler om profitabilitet. Hvordan kan din webshop øge ikke bare omsætningen, men indtjening? Vi kommer både omkring forretningen, lager, marketing og meget mere i episoden her. Plus, Halfdan får lov til at harcelere over Apple de første 5 minutter.
Kapitler
00:00Effekten af Apples App Tracking Transparency
07:06Apple genopfinder AI som Apple Intelligence
09:15Pinterest lancerer Pinterest AdLabs og Pinterest Performance Plus
11:07Konsekvenserne af Apples App Tracking Transparency for små virksomheder
12:58Apples brandingstrategi og deres evne til at skabe produkter, som folk vil bruge
14:04Dagens emne: Profitabilitet inden for e-handel
32:05Forbedr kundetilbageholdelsen og øg din profitabilitet
32:43Sænk omkostningerne pr. kundeerhvervelse og øg din profitabilitet
33:55Optimer dine driftsprocesser for at øge effektiviteten og reducere omkostningerne
34:51Optimering af lagerbeholdning og pakkeudsendelser
35:46Gennemgang af indløsnings- og fragtaftaler
37:36Øget profitabilitet gennem e-mail automations
40:17Udnyttelse af eksisterende indhold med content repurposing
42:44Opbygning af egne marketingkanaler
44:39Aktivering af free listings i Google Merchant Center
48:31Forbedring af konverteringsraten med Shopify
Takeaways - Effekten af Apples ATT app tracking transparency har medført et omsætningstab på 37% for virksomheder, der er afhængige af Facebook og Instagram.
- Apple har genopfundet AI og har ændret navnet til Apple Intelligence, hvilket har øget deres værdi og position på verdensmarkedet.
- Pinterest har introduceret Pinterest AdLabs og Pinterest Performance Plus for at tiltrække flere annoncører og konkurrere med andre marketingplatforme.
- Pinterest er ikke på niveau med Facebook og Instagram, men har potentiale til at være en vigtig platform for annoncering og markedsføring.
- Forhandlinger af omkostninger, herunder indløsningsaftaler og fakturaaftaler, kan være en effektiv måde at øge profitabiliteten inden for e-handel. Forhandl bedre priser med leverandører og fraktfirmaer
- Optimer bankaftaler og betalingsløsninger
- Reducer unødvendige softwareomkostninger
- Øg gennemsnitsordreværdien ved at tilbyde bundling og gavindpakning
- Arbejd på at forbedre kundetilbageholdelse og få kunderne til at handle hurtigere
- Sænk omkostningerne ved kundetilvækst ved at optimere marketingstrategier
- Implementer driftsoptimeringer og brug NoCode-værktøjer til automatisering Mål på lagerbeholdningen og sammenlign med andre for at optimere effektiviteten
- Gennemgå indløsnings- og fragtaftaler for at reducere omkostningerne
- Sørg for at have korrekt tracking implementeret for at undgå spild af penge
- Øg brugen af e-mail automations for at øge profitabiliteten
- Evaluer softwareomkostninger og sørg for at få den ønskede værdi ud af dem
- Genbrug eksisterende indhold og opbyg egne kanaler som e-mail-listen og Facebook-grupper
- Overvej at skifte til Shopify for at øge hastighed og konverteringsrater