Vi tager et spørgsmål op fra IVN (Iværksætter Netværk) på Facebook. Virksomhedsejeren Anja spørger, om hun skal give produkter væk gratis til en influencer, der tilbyder at promovere virksomheden. Halfdan og Kristian taler for og imod og om influencer marketings værdi og målbarheden af den.
Kapitler
00:00Effektiviteten af influencer marketing
03:26Prissætning og forventninger til influencers
06:47Ejerskab af indhold i influencer samarbejder
09:23Brugen af influencer genereret indhold i egen markedsføring
Takeaways - Influencer marketing kan være en effektiv måde at nå en specifik målgruppe og skabe autentisk indhold.
- Prissætning af influencer marketing kan være udfordrende, og det er vigtigt at have realistiske forventninger til resultaterne.
- Kontinuerlige samarbejder med influencere kan være mere effektive end engangsindsatser.
- TikTok kan være en interessant platform til at promovere produkter gennem influencere.
- Det er vigtigt at have ejerskab over det genererede indhold og kunne bruge det i ens egen annoncering.