I denne episode af Ecom Sommer diskuterer Halfdan og Kristian udfordringerne ved at være CEO på en webshop. De gennemgår nogle af de typiske problemer, som mange webshops står overfor, herunder 302 redirects, dårlige metatitler, manglende tekst på kategorisider og links til 404-sider. De diskuterer også vigtigheden af at have en god site-struktur og hvordan det kan påvirke både SEO og Google Ads.
Takeaways
- 302 redirects kan være problematiske, især hvis de er på forsiden og på non-WWW-versionen af sitet.
- Meta-titler er vigtige for at give Google de rette forudsætninger og bør ikke indeholde duplikeret brandnavn.
- Manglende tekst på kategorisider kan gøre det svært for Google at forstå og rangere siden.
- Links til 404-sider bør omdirigeres med 301 redirects for at opnå fuld link-værdi.
- En god site-struktur er vigtig for både SEO og Google Ads og kan hjælpe med at rangere på relevante søgeord og få en høj quality score.