← Forrige · Alle episoder · Næste →
E-com sommer: Rabatkoder ødelægger dit brand, hvad gør du så? feat. Mark Jonassen Episode 31

E-com sommer: Rabatkoder ødelægger dit brand, hvad gør du så? feat. Mark Jonassen

· 31:29

|
Rabatter er super effektive til at skabe salg i Danmark. Men de ødelægger også dit brand. Hvordan finder du den gyldne mellemvej til salg uden at devaluere brandet? Mark Jonassen giver sit bud i episoden her.

Kapitler:

00:00
Rabatter og deres indvirkning på brandet

01:20
Tilstand af fashion- og lifestyle-virksomheder i 2024

04:05
Forskellige typer af rabatter

09:37
Paketering af rabatter for at undgå branddevaluering

13:06
Profitoptimering og brug af GWP som incitament

14:57
Gaver med køb: Goodie bags og unikke produkter

19:10
Gratis fragt som en aktiv spiller i markedsføringen

21:11
Optimering af profitabilitet gennem test af rabattyper og rabatsatser

23:45
Skab en stabil brandudvikling uden afhængighed af salg og rabatter

Takeaways
  • Rabatter kan være effektive, men også devaluere et brand
  • Fashion- og lifestyle-brands oplever udfordringer i 2024
  • Der er forskellige typer af rabatter, herunder rabatkoder, rabat extensions og lead kampagner
  • Måder at pakke rabatter på inkluderer 3 for 2 kampagner og bundles
  • GWP (Gift with Purchase) er en effektiv måde at tilbyde rabatter uden at devaluere brandet Gaver med køb (GWP) er en effektiv måde at skabe incitamenter for kunder og teste nye produktkategorier.
  • Rabatkampagner bør testes og måles for at optimere effektiviteten og profitabiliteten.
  • Det er vigtigt at overveje forskellige rabatsatser og paketeringsstrategier for at skabe den bedste værdi for kunderne.
  • Det er farligt at blive afhængig af salg og rabatter som eneste salgsstrategi.

Se transkribering af episode


Abonnér

Lyt til Marketingpod.dk med Halfdan Timm & Kristian Tinho med en af vores mange populære podcastapps eller -arkiver.

Apple Podcasts Spotify Overcast Pocket Casts Amazon Music YouTube
← Forrige · Alle episoder · Næste →