Ugens tre store nyheder handler om Google, der beholder cookies, men dropper AI overviews i Search. Netflix' annoncer går så godt, at de gør det dyrere at købe Netflix uden annoncer. Og så taler vi affiliate marketing og hvordan man som webshop får succes her.
Kapitler:
01:24Google dropper udfasningen af tredjeparts cookies
06:32AI-overviews i Google-søgninger er på et all-time low
09:14Netflix udfaser billigste annoncefrie abonnement
15:44Forskellige typer af affiliates og deres påvirkning på virksomheder
24:21Optimering af cashback og rabatkoder
26:05PPC-affiliates og deres konverteringsrate
35:41Udfordringer med influencer-affiliates
40:07Differentiering af kommissionssatser
43:06Nye affiliate-partnerskaber: Konkursramte domæner og Facebook-grupper
Takeaways - Google dropper udfasningen af tredjeparts cookies i Google Chrome og lader brugerne selv bestemme, hvordan deres adfærd på nettet skal trackes.
- AI-overviews vises kun på 7% af søgninger, og user-genereret indhold mister en stor andel af deres AI-overview citations.
- Netflix vil øge antallet af brugere, der ser annoncer på platformen ved at udfase det billigste annoncefrie abonnement.
- Der findes forskellige typer af affiliates, herunder content affiliates, rabatkode affiliates og cashback affiliates, som kan være en effektiv måde at drive omsætning på. Vær opmærksom på risikoen ved rabatkoder og vær selektiv med at tillade dem i dit affiliate-program.
- Cashback er mindre problematisk end affiliate og kan være værd at overveje.
- Vær opmærksom på PPC-affiliates, især dem der bruger Google Shopping, og sørg for at have kontrol over dit brand.
- Influencer affiliates kan være en drøm, men kræver også meget kommunikation og opfølgning.
- Differentier kommissionssatser baseret på partnerne og vær villig til at betale mere for værdifulde affiliates.
- Udnyt uudnyttede muligheder som konkursdomæner og Facebook-grupper for at skabe nye affiliate-partnerskaber.